شکوه آفرینش

شکوه آفرینش

پربازدیدترین مطالب

بررسی DNA نئاندرتال - قسمت 9 از بخش5 منطقه ی ممنوعه

 

 

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

فرضیه ی تکامل؛ منطقه ی ممنوعه! (5) بخش 9

آیا ادعاهای موجود پیرامون اطلاعات کسب شده از DNA نئاندرتال ها صحیح است؟

نئاندرتال ها تصاویر مختلف

 

 

ج) ادعا: ژنوم نئاندرتال ها و انسان ها حدود % 99.5 یا % 99.9 با یکدیگر شباهت دارد!(176)

نقد: در مورد ادعای فوق که از سوی تکامل شناسان مطرح شده است، باید بگوییم که ما به طور کلی با ادعاهای مطرح شده درباره ی شباهت بیش از % 99.5 یا % 99.9 DNA و ژنوم «نئاندرتال‌ها » مشکلی نداریم! بلکه اصولاً معتقدیم ژنوم و DNA « نئاندرتال ها »، تفاوت چندانی با DNA « انسان های به اصطلاح امروزی » ندارد! در واقع ما معتقدیم که « نئاندرتال ها » جزء « گونه » ی « انسان » یا « انسان خردمند » بوده اند و متعلق به « گونه » ی دیگری نیستند! و اختلافات اسکلتی احتمالی آن ها نیز به دلایلی همچون تفاوت های نژادی، ابتلا به بیماری ها و ... بوده است!

اما آیا اصولاً ادعاهای مطرح شده در رابطه با نتایج حاصل از مطالعه و مقایسه ی DNA و ژنوم « نئاندرتال ها » و « انسان های امروزی »، صحت دارد؟ آیا واقعاً مقایسه ی DNA «نئاندرتال‌ها » با DNA انسان های کنونی، امکان پذیر است؟

 

برای دریافت PDF این بخش از سلسله مقالات به ادامه مطلب مراجعه فرمایید....

 

 

نقد فرضیه تکامل انسان

برای دریافت رایگان PDF  « بررسی DNA نئاندرتال ها » - قسمت 9 از بخش 5 فرضیه ی تکامل؛ منطقه ی ممنوعه! کلیک نمایید...

 


پیوند (لینک) کمکی در صورت خرابی پیوند بالا

 

 

 

تذکر: سلسله مقالات «فرضیه ی تکامل؛ منطقه ی ممنوعه!» متعلق به وبسایت «وعده صادق» به نشانی www.alvadossadegh.com می باشد. وبگاه « شکوه آفرینش: shokooh-afarinesh.ir » تنها این مطالب را جمع آوری کرده است و نکات مهم آن را برجسته، خط‌کشی و رنگ گذاری کرده و آن ها را در قالب PDF عرضه کرده است. بنابراین خوانندگان محترم هم چنین می توانند برای مطالعه ی این سلسله مقالات به وبگاه «شکوه آفرینش» و یا به بخش «مقالات ویژه» در وبگاه «وعده صادق» مراجعه نمایند.

هم چنین، همان طور که در بند بعد می خوانید طبق بیان نویسنده این مقالات انتشار این مطالب بدون ذکر منبع اصلی (سایت وعده صادق) مورد رضایت نویسنده ی آن ها نمی باشد:

{{با توجه به نابرابری عددی جبهه ی منتقد « فرضیه ی تکامل » با جبهه ی حامیان آن، قطعاً دوستان عزیز و بزرگواری هستند که تمایل دارند تا به نشر این سلسله مقالات کمک نمایند و ان شاء الله ما را در مسیر پیش رو، یاری فرمایند. ضمن تشکر از این عزیزان و بزرگواران، استدعا می نماییم که تمامی مطالب نقل شده از این سلسله مقالات، با ذکر منبع باشد.

 به دلیل بروز مشکلات زیاد ناشی از عدم درج منبع مقالات لینک داده شده یا کپی شده از وبسایت « وعده ی صادق » و ناتوانی بسیاری از افراد کپی کننده ی این مطالب از پاسخگویی به سوالات و شبهات طرف مقابل، وبسایت « وعده ی صادق »، پیگیری این نوع کپی کاری بدون درج منبع را از طریق مجاری قانونی، حق خود می داند.}}

 shokooh-afarinesh.ir

.

.

بخش هایی کوتاه از این مقاله:

 

مشکل دیگری که در مورد مقایسه ی « DNA نئاندرتال ها » و « DNA انسان های به اصطلاح امروزی » وجود دارد، مسئله ی عدم وجود « DNA مرجع » برای « نئاندرتال ها » است! در بخش های قبل به صورت مفصل اشاره کردیم که علی رغم وجود امکانات تکنولوژیک، به دلایل متعددی همچون تعداد بسیار زیاد جمعیت انسان های عصر کنونی که تنها در بهترین حالت، در طی دهه های آینده ی نزدیک، تنها 1 میلیونیم آن ها تحت مطالعه قرار خواهند گرفت و نیز با توجه به این که تنوع و تغییرات زیادی در DNA انسان های کنونی وجود دارد، حتی در مورد انسان های عصر حاضر نیز نمی توان « DNA مرجع » و « DNA نماینده » تعریف کرد!

 

با توجه به این مسئله، قطعاً تعریف و مشخص نمودن « DNA مرجع » و « DNA نماینده » برای « نئاندرتال ها » با چالش ها و مشکلات به مراتب بیشتری رو به رو است! زیرا:

1) مطالعه ی « DNA فسیلی » بر اساس پروتکل « DNA باستانی : Ancient DNA »، با مشکلات، ابهامات و ایرادات بسیاری مواجه است که از مهم ترین آن ها می توان به تغییرات شیمیایی DNA باستانی پس از مرگ، آلودگی فراوان نمونه ها با DNA محیطی و وسایل آزمایشگاهی، استاندارد نبودن روش های مطالعاتی DNA باستانی، احتمال آلوده بودن DNA فسیلی با ویروس های ناشناخته و شناخته شده، احتمال وجود جهش های ژنتیکی ناشی از بیماری های شناخته شده و ناشناخته، نادیده گرفتن مسئله ی بروز توارث پدری و هتروپلاسمی در مطالعات مبتنی بر DNA میتوکندریال (mtDNA)، در نظر نگرفتن بروز تغییرات وسیع ژنتیکی درون گونه ای (مثال کالاش ها)، گوناگونی درخت های فیلوژنتیک رسم شده بر اساس ژن های مختلف و بخش های مختلف DNA، و نیز برخورد سلیقه ای با درخت های فیلوژنتیک اشاره نمود.

 

 2) کل فسیل های مکشوفه ی « نئاندرتال ها » تا کنون در حدود 400 فسیل می باشد(188) که البته بسیاری از آن ها به دلایل تکنیکی، امکان استفاده را در مطالعات فسیلی مبتنی بر پروتکل « DNA باستانی : Ancient DNA » ندارند؛ این در حالی است که قطعاً جمعیت «نئاندرتال ها» بسیار بیشتر از این تعداد بوده و شامل حداقل چند صد هزار نفر می شده است! بنابراین DNA های استحصال شده از فسیل 400 نفر، هزار نفر و ... از جمعیت « نئاندرتال ها»، و آنالیز بر روی آن ها، نمی تواند « DNA نمونه » یا « DNA مرجع » جمعیت « نئاندرتال ها» را مشخص نماید!

 

با توجه به مطالب گفته شده در مورد عدم وجود « DNA مرجع » و « DNA نمونه »، چه برای جمعیت « انسان های عصر حاضر » و چه برای جمعیت « نئاندرتال ها »، این سوال به ذهن متبادر می گردد که ادعاهای موجود پیرامون شباهت و تفاوت های « DNA » انسان های به اصطلاح مدرن و « نئاندرتال ها » و مقایسه‌ی انجام شده بین DNA انسان های به اصطلاح مدرن و « نئاندرتال ها » از کجا نشأت می گیرد؟

 

همان گونه که ملاحظه فرمودید، 2 مطالعه ای که ادعای شباهت % 5/99 و % 9/99 داشتند، بخش اندکی از DNA « نئاندرتال ها » را با DNA انسان های مدرن (آن هم DNA یی که هنوز به عنوان DNA نمونه نمی تواند نقش ایفا کند!) مقایسه نموده اند!(215) بسیار جالب است که بدانیم، در یک مطالعه از 2 مطالعه ی فوق، فقط « 65250  جفت باز » مطالعه شده و در مطالعه‌ی دیگر، در نهایت، « 1 میلیون جفت باز » مطالعه گردیده است!(215) این در حالی است که در بدن انسان، حدود « 5/3 میلیارد جفت باز » به صورت هاپلویید (در 23 کروموزوم) و حدود « 7 میلیارد جفت باز » به صورت دیپلویید (در 46 کروموزوم) وجود دارد!!!(169)

به عبارت دیگر 2 مطالعه ی ذکر شده در بالا، کمتر از 4 ده هزارم! DNA « انسان امروزی » را با DNA « نئاندرتال » مقایسه نموده و به چنین نتایجی رسیده اند! و ادعا نموده اند که شباهت % 5/99 یا % 9/99 بین  DNA « انسان امروزی » و « نئاندرتال ها » وجود دارد!!!(215)

 

البته بسیار جالب است بدانیم که محاسبات دو مطالعه ی فوق، با همدیگر همخوانی نداشته و با یکدیگر مطابقت ندارند!: (208)

 

اما نکته ی حائز اهمیت این که محققان مدعی شباهت % 5/99 یا % 9/99 بین  DNA « انسان امروزی » و « نئاندرتال ها »، با وجود مشخص شدن این نقایص، برای اصلاح این ادعا و بیان این اشتباهات در رسانه های عمومی، تلاش زیادی نمی کنند و کماکان این گونه ادعاها را در مجامع عمومی مطرح می نمایند!

.

.

لازم به ذکر است که ادعاهای مطرح شده پیرامون بقیه ی « انسان ساها : Hominids » بسیار ضعیف تر از « نئاندرتال ها » بوده است و بسیاری از ایرادات وارده به ادعاهای پیرامون « نئاندرتال ها »، در مورد بقیه ی  «انسان ساها : Hominids » نیز مطرح می باشد و حتی این ادعاها در مورد « انسان ساها : Hominids » دیگر، به دلیل مدارک و شواهد کمتر تکامل شناسان درباره ی آن ها، فسیل های کم تعداد آن ها، عدم امکان استخراج DNA کافی از بسیاری از آن ها جهت مطالعات مبتنی بر پروتکل « DNA باستانی : Ancient DNA »، با اشکالات و ضعف های به مراتب بیشتر و بزرگتری رو به رو می باشد! که ما برای نمونه، به صورت مختصر، به ادعاهای مطرح شده در مورد فسیل منتسب به « LB1؛ هومو فلورسینسیس : LB1, Homo floresiensis » و مشکلات و ضعف های آن نیز اشاره کردیم!

.

.

یک مثال جالب در این زمینه، تغییرات نامحسوس تصاویر هنری و مجسمه های « نئاندرتال ها»، از ابتدای قرن 20 تا زمان کنونی می باشد!!!(222) به نحوی که در کارهای هنری و رسانه های جمعی، ابتدا « نئاندرتال ها » به صورت موجوداتی « وحشی »  و « مشابه میمون » معرفی می‌شدند، اما به تدریج در طی زمان به ترتیب به صورت موجوداتی « کودن »، « عقب افتاده »، « کمی اجتماعی »، « کاملاً اجتماعی »، « ابزار ساز »، « متفکر »، « دارای شخصیت » و نهایتاً کاملاً مانند « انسان » به نمایش در آمده اند!!! مقاله ی جالبی در این خصوص به صورت آنلاین منتشر شده است که سیر تغییرات « نئاندرتال ها » را در دیدگاه تکامل شناسان طی 100 سال اخیر نشان می دهد!:(222) 

 

بدین ترتیب همان گونه که ملاحظه فرمودید، تکامل شناسان در یک عقب نشینی تاکتیکی آرام، نامحسوس و زیرکانه، از ادعاهای اولیه ی خود پیرامون « نئاندرتال ها » پا پس کشیدند؛ اما به منظور پرهیز از اطلاع مخاطبان از تناقضات ادعاهای قبلی آن ها با کشفیات جدید، عقب نشینی خود را به آرامی انجام دهند تا بدون ایجاد هیچ گونه سوء ظنی، مانع از انتقادات جدی تر منتقدان شوند!!!

 

نکته ی جالب این که تکامل شناسان به صراحت درباره ی وجود « جد مشترک » برای « انسان‌ها »، « میمون ها »، « شامپانزه ها »، « انسان ساها » و ... صحبت می نمایند و به وفور در مقالات، مجلات، کتب و فیلم های به ظاهر مستند خود، بر آن تأکید می نمایند، اما این « جد مشترک : Common Ancestor »، هنوز که هنوز است، یک موجود « کاغذی » و « خیالی » است و بجز در کتب و مقالات تکامل شناسان، هیچ رد و اثر مستند، قوی و محکمی از آن یافت نشده است و یک حلقه ی مفقوده ی بسیار مهم، در ادعاهای تکامل شناسان می باشد:(75)

.

.

در واقع، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که بسیاری از فسیل هایی که به عنوان « انسان سا ها : Hominids » ابتدایی و اولیه و به عنوان « گونه » هایی جدا از « سایر جانوران شناخته شده» مطرح شده اند، در عمل « گونه هایی » جدا از « جانوران فعلی » نباشند! بلکه با توجه به مطالبی که تاکنون در مقاله مطرح گردید، چنین به نظر می رسد که فسیل های منتسب به « انسان ساها : Hominids » پیشرفته همچون « نئاندرتال ها »، « انسان های دنیسووا : Denisovans »، « هومو هایدلبرگنسیس : Homo Heidelbergensis » ها، « هومو انتسسور ها : Homo Antecessors »، « هوموارکتوس (انسان راست قامت) : Homo Erectus » ها، « LB1؛ هومو فلورسینسیس : LB1, Homo floresiensis » و ...، نه « گونه » ای جدا از انسان ها، بلکه جزء « گونه » ی انسان ها باشند که به دلایلی همچون « تغییرات بین نژادی »، « ابتلا به بیماری های مختلف » اعم از ناهنجاری « سر کوچک (میکرو سفالی) : Microcephaly »(34)، « کمبود ویتامین D » و ... دچار تغییرات اسکلتی بوده باشند!

 

همچنین بسیار محتمل است که « انسان سا ها : Hominids » ی به اصطلاح ابتدایی و اولیه (به زعم تکامل شناسان!) همچون « جنوبی کپی عفاری : Australopithecus afarensis »(14)، « جنوبی کپی سدیبا : Australopithecus sediba »(86)، « جنوبی کپی بحرالغزالی : Australopithecus bahrelghazali »(84) و ...، در عمل و در عالم واقع، « میمون ها »، « گوریل ها » و « شامپانزه ها » ی دچار بیماری های مختلفی همچون « آکرومگالی (درشت پایانکی) : Acromegaly »، « سر قایقی (اسکافوسفالی یا دولیکوسفالی) : Scaphocephaly » و ... و یا برخی میمون های انقراض یافته، باشند!:(29و30و96)

...

 

برای مشاهده تمامی مطالب این مقاله ، فایل PDF قرار داده شده در بالا را دریافت نمایید

 

 

 

📜با عضویت در خبرنامه‌ی شکوه آفرینش از آخرین اخبار و مطالب ما آگاه شوید 📺

خبرنامه

 

 

برای دیدن قسمت های دیگر این سلسله مقالات اینجا را کلیک کنید

 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

...

...